Časopis Myslivost

Říjen / 2003

DOBRÁ TREFA

Jaroslav Žák
DOBRÁ TREFA
Celá naše rodina již řadu let používá kolo ve volném čase a hlavně pak o dovolených k výletům. S tím mnohdy souvisí i jejich přeprava, a protože “stěhujeme” 3 – 4 kola, bylo vždy nakládání kol na střešní nosič automobilu docela náročné. I když dnešní kola nejsou zvláště těžká, bylo k zmíněnému úkonu potřeba 2 členů rodiny, kteří chvíli vzpírali, někdy i balancovali s koly nad hlavou a snažili se je uložit na střešní nosič auta. Když došlo k situaci, že na střeše byl umístěn přepravní box, 3 – 4 kola se na střechu automobilu už prostě nevešla. Takže příprava na transport kol probíhala spíše ve stresu než v klidu a pohodě.
Mimo Českou republiku jsme běžně viděli nosiče kol, upevněné na zadním nárazníku auta a zajištěné v hraně víka kufru. U nás ale donedávna nic takového nebylo. Jednoho jarního dopoledne při výletě na Jizerku - nejvýše položenou osadu Jizerských hor, nás upoutal nosič kol, umístěný na kouli vzadu za auto. Zařízení bylo na první pohled vtipně řešeno a jevilo se velice jednoduché na obsluhu. Protože se nám tento způsob uložení kol velice líbil, s radostí jsme začali pátrat po výrobci tohoto zařízení. Po pečlivé prohlídce nosiče jsme zjistili, že výrobcem automobilového nosiče SWING je firma TANKPLUS pana Františka Tomana ze Strakonic. Hned další den jsme po telefonické dohodě s výrobcem nosič objednali na e-mailové adrese toman.tank@iol.cz.

A dále již následovala celá řada příjemných překvapení:

Nosič byl dodán během 3 dnů.

Montáž byla opravdu jednoduchá a rychlá (možná návod k montáži by mohl být ještě jednodušší).

Celý nosič je upevněn pouze na kouli tažného zařízení, náklad ani nosič není třeba nijak dále připoutávat k vozidlu, zařízení lze proto použít univerzálně na všechny typy vozidel s tažným zařízením

Panel se světly a nosičem SPZ je dostatečně dimenzovaný z hlediska bezpečnosti provozu, opatrnost je třeba snad jen při couvání a při najíždění na větší terénní nerovnosti.

Vlastní uložení kol je neporovnatelně rychlejší oproti střešnímu nosiči, tuto práci zvládne pouze 1 osoba, klidně i žena.

Naložený náklad nezvyšuje tolik odpor vzduchu jako náklad na střeše, lze zajíždět i do snížených prostor např. garáží nebo pod stromy, při přepravě má řidič ve zpětném zrcátku stále náklad pod vizuální kontrolou.

Velmi důležitým detailem oproti jiným nosičům je to, že se jednoduchým odaretováním vysune nosič i s nákladem vzad, čímž je možné otevřít páté dveře vozidla či víko kufru.

U výrobce je možné objednat doplňující zařízení - držák pro 3. kolo, držák lyží nebo přepravní plošinu. Podle prospektu dodává výrobce i jednodušší provedení nosné plošiny bez zadního světelného panelu pro provoz mimo veřejné komunikace.

Domnívám se, že výrobce vtipným řešením přispěl ke spokojenosti cyklistické, lyžařské, zahrádkářské a kutilské veřejnosti. A ač nejsem myslivec, dokážu si jistě velice dobře představit, že nosič v provedení s plošinou poslouží pro přepravu ulovené zvěře, pytlů s krmením nebo dřeva na otop v lovecké chatě bez rizika, že si uživatel ušpiní vnitřek zavazadlového prostoru.

František Toman - Tank plus, Velké nám. 48, 386 01 Strakonice, Czech Republic, Tel. 383 323 616, fax 383 323 617,

www.nosic-kol.wz.cz, e-mail: toman.tank@iol.cz



vychází v 5:04 a zapadá v 20:50 vychází v 13:47 a zapadá v 2:44 Nákupní košík 0
 
Zpracování dat...