Časopis Myslivost

Červenec / 2004

Je to pravda odvěká, že šaty dělaj‘ člověka…

Připravily Ing. Kamila KOŘÍNKOVÁ a Slávka HRUŠÁKOVÁ
Myslivce sice šaty neudělají, ale bez nich by to také nešlo. Vypravili jsme se proto do Sezimova Ústí na návštěvu do firmy BANNER, s.r.o., která je naším největším výrobcem mysliveckých oděvů, abychom se zeptali, jak se k výrobě mysliveckých oděvů dopracovali a co takové podnikání obnáší. Rozhovor s námi vedli ředitel společ-nosti Ing. Milan Jeníček.

Kdy vlastně firma BANNER vznikla, jaké byly začátky?
Firma BANNER funguje od roku 1992, od počátku jsme se zaměřovali na výrobu oděvů do přírody, pro myslivce, pro turisty, pro trempy, jednalo se o oděvy spíše do terénu, hodně odolné, z pevných látek a se spoustou ochranných vlastností, následně jsme postoupili v našem sortimentu směrem ke společenštějším oděvům, to nám vydrželo až do současnosti. Vyrábíme na jedné straně odolné a funkční oděvy do terénu a na druhé straně oděvy ve vyšší třídě pro společenské využití.

Co Vás vedlo k rozšíření o společenské oděvy?
Potřebovali jsme rozšířit sortiment, abychom obsáhli širší skupinu uživatelů, ne jenom turisty a trempy, ale i myslivce, lesníky a další. Jak postupovala doba, vyvíjelo se oblékání myslivců k lepšímu, měli zájem o kvalitnější, ale i o elegantnější oděvy. Snažili jsme se co nejlépe zareagovat na poptávku, nabídli jsme lepší materiály, vzory, aby se v našich oděvech cítili dobře nejen v lese, ale i ve společnosti.
Oslovily nás i další organizace, takže se naše nabídka v průběhu času rozšířila na šest základních skupin: 1. oděvy pro lesnictví, lovce, rybáře, turistiku apod., 2. oděvy - uniformy pro bezpečnostní služby a ostrahy, městské policie, bankovní policie, zásahové jednotky policie apod., 3. vojenské oděvy, 4. oděvy pro zdravotní záchranné služby a zdravotnictví, 5. profesní oděvy podle specifických požadavků - pro řidiče, obsluhy benzínových stanic, prodavače atd., 6. společenské a ostatní oděvy podle požadavků zákazníků

My se budeme bavit hlavně o myslivcích. Jak zjišťujete potřeby zákazníků, co se týká vlastností jejich oblečení? Děláte si třeba nějaké vlastní průzkumy?
Průzkumy neděláme, ale máme poznatky z našich firemních prodejen, od zákazníků ze zahraničí, z výstav, spíše se snažíme udržovat kontakt s konečným zákazníkem, což se daří hlavně na výstavách. Například na největší české myslivecké výstavě v Lysé nad Labem každý den projde mnoho návštěvníků, kteří si naší značku už našli. A nás pokaždé potěší, když nejen přijdou za námi a chválí naše výrobky, ale také chodí i s různými připomínkami, co by mělo být jinak, a to je pro nás právě tím přínosem pro nás. Kontakt s konečným zákazníkem je pro nás velmi důležitý. Samozřejmě také kontakt s prodejnami, ve kterých se naše výrobky prodávají, jako například i vaše redakční prodejna Myslivost v Jungmannově ulici v Praze.

Ta ale pro vás není v Praze přece jediná?
Máme jednu firemní prodejnu v Praze a pak větší množství výrobků dodáváme do prodejny Myslivost. Jinak máme po České republice prozatím čtyři firemní prodejny, Prahu, Tábor, Pardubice, Kolín (další připravujeme) a dodáváme téměř do všech specializovaných prodejen po celé republice. Ne do všech, ale do velké většiny. Chceme, aby prodejna měla jistou úroveň, takové ty prodejny, kde mají krmení pro psy, rybičky a všechno smíchané dohromady, nás nelákají. Když je prodejna pěkná a slušná, tak jim zboží dodáváme, v každém kraji je několik prodejen s naším sortimentem.
Začínali jsme s prodejem jen v Čechách, ale postupným rozšiřováním výroby jsme nacházeli i stále nové obchodní partnery nebo si někdy nacházeli oni nás. Samozřejmě hlavně na výstavách a veletrzích, ale i na základě doporučení našich spokojených zákazníků.
Vím, že jen tuzemský prodej vás neživí, jak je to se zahraničním vývozem?
Z celého našeho sortimentu vyvážíme sedmdesát procent do zahraničí, po celé Evropě, kromě pár států. V některých zemích máme přímo zastoupení velkoobchodní, v některých dodáváme do sítě prodejen.

Jak probíhá v praxi rozšiřování sortimentu? Přijde zákazník a řekne, že by potřeboval to a to nebo si řeknete vy - toto na trhu chybí - a začnete s výrobou?
Máme dva hlavní sortimenty - jeden je oblečení pro myslivce a lesníky, oděvy do přírody, pak jsou různé bezpečnostní složky.
V mysliveckém oblečení a oblečení do přírody většinou vytvoříme my sami nový výrobek, který navrhneme a zpracujeme podle požadavků a poznatků od zákazníků a pak dodáme do katalogů a nabízíme prodejnám i dalším zákazníkům.
Naše heslo je být vždy o krok před ostatními - firma BANNER jako první začala nabízet vodoodpudivou úpravu oděvů, začali jsme skrývat knoflíky, aby necinkaly o dalekohled, šijeme prodloužené velikosti, všíváme membrány pro nepromokavost, snažíme se stále lidem nabízet nové možnosti, například teflonovou úpravu materiálů, díky které oděvy nenabírají špínu a mastnotu atd. Je potřeba stále sledovat, co zákazníci potřebují, něco jim nabídneme, něco nám sami řeknou, že by chtěli. Je to dlouhodobá zkušenost, většinu oděvů zkoušíme my tady, takže zjistíme v čem jsou praktické a v čem ne, takže jejich vlastnosti a funkce můžeme zákazníkům lépe vysvětlit. Technickou přípravu si také zajišťujeme sami v naší firmě, navrhneme výrobek, vyrobíme vzorky, veškerou výrobu také obstaráme sami, nekupujeme od nikoho hotové zboží, kupujeme jen materiál a ten si sami zpracováváme.

Kvalitní materiál je samozřejmě asi základem úspěchu, máte stálé dodavatele materiálů? A kolik z materiálů je tuzemských a kolik zahraničních?
Samozřejmě, že materiály nakupujeme jak v tuzemsku, tak i v zahraničí, z Evropy asi polovinu, z tuzemska druhou polovinu. S materiály to na začátku naší výroby vypadalo také jinak než dnes. Materiály, které jsme potřebovali, aby splňovaly naše požadavky na kvalitu výrobku, se v té době nevyráběly, museli jsme je vlastně sami navrhnout výrobcům podle našich představ a požadavků. Některé materiály se dokonce vyrábějí výhradně pro nás. Můžete je dostat opravdu jen u firmy BANNER.
V návrzích látek se samozřejmě odrážely požadavky myslivců, aby látka nešustila, aby byla nepromokavá, nenasákavá.
Samozřejmě naše konkurence nás následuje, když přijdeme s něčím novým, dá se čekat, že za nějakou dobu se něco podobného objeví leckde jinde, takže musíme stále postupovat dopředu, abychom zůstali v čele.

Konkurence nespí nikdy, jak je to u nás s konkurencí pro Vaši firmu?
Konkurence je všude, v tomto oboru jsme u nás největší výrobci, nejen objemem výroby, ale také šíří sortimentu i zastoupením, ale to s sebou nese tu "nevýhodu", že musíme pořád vymýšlet něco nového, protože konkurence, která je menší, vyrábí pár věcí nějakým jednodušším způsobem, případně oděvy v neporovnatelně horší kvalitě dováží např.z Asie, taková firma je tím pádem i levnější, protože, když tu naši technickou přípravu nějakým způsobem napodobí, ušetří a může si dovolit prodávat levněji. Takže my musíme zase přijít s něčím novým, abychom zůstávali v popředí. Snažíme se maximálně využít náš potenciál technické přípravy, který máme a stále ho rozvíjíme a který také poměrně draze platíme.
Myslivci v naší republice mají ale u nás áruku, že jsme tuzemský výrobce a všechny naše oděvy jsou u nás vyráběné. Je to dobrý základ oproti jiným firmám, my jsme opravdu stoprocentně výrobní firma, u nás zákazníci nenajdou směs výrobků dovezených odjinud, nabízíme skutečně kvalitní a ověřené výrobky naší produkce. Jsme největší specializovaná výroba v ČR v tomto odvětví.
Je to výhoda i v případě reklamací, ne, že by jich bylo mnoho, ale stane se to i nejlepším, a v případě, že se vyskytnou, řešíme je hned na místě, tím pádem rychle a efektivně.

Čím firma prošla, než jste se vypracovali do dnešní pozice na trhu?
Začínali jsme s dvaceti lidmi a postupně se rozšiřujeme, dnes jich máme 118, jsme česká firma, která vznikala na zelené louce za pomoci českého kapitálu. Naším stylem je pomalu, ale jistě budovat pevné zázemí firmy, čímž si myslíme, že vytváříme větší perspektivy a šance na trhu. Zákazníci poznají rozdíl mezi firmou BANNER a ostatními firmami po půl roce nošení, po druhém, třetím praní. Skutečně je znatelný rozdíl v kvalitě materiálu, v kvalitě nití, materiály dneska vypadají stejně, ale mohou mít jinou váhu, řidší osnovu, to se projeví až v praxi, v terénu. My jsme naše látky opravdu pečlivě zkoušeli a vybírali, aby se nesrážely, aby byly stálobarevné, aby nenasákly vodou, netrpěly otěrem - toto vše také kontroluje naše technické zázemí. Jsou i firmy, které technické zázemí nemají a zkoušejí - tam se zákazník může spálit. Na první pohled může oblečení vypadat dobře, ale po chvíli nošení je poničené. Technické zázemí je samozřejmě drahá záležitost a může se v našem případě odrazit v ceně, ale hlavně se projeví v kvalitě. Mnohdy nejsou dopady na cenu znatelné, protože vyrábíme velké množství výrobků, ve kterém se tyto náklady rozprostřou a jsou tím pádem minimální. Snažíme se technickou přípravu ne redukovat, ale naopak posilovat, aby byla jistota, než se začne vyrábět, že bude vše otestováno a že se vyrobí kvalitní výrobky. Týká se to materiálů, střihů, i drobných doplňků - nití, knoflíků atd. Nitě jsou ve své podstatě drobnost, ale když se vám rozpadne oblek kvůli nitem, už se vám to tak titěrné nezdá.

A to se opravdu stalo?
Samozřejmě, v historii se stalo leccos, ale ze všeho jsme se snažili poučit. Vyrábíme oděvy již dvanáct let, takže po té době jsme možnost výskytu nedostatků zminimalizovali.

Jste to vy, kdo určuje módu, například u lesnických uniforem, nebo jsou předpisy, jak by měla taková uniforma vypadat?
Jsou typizované požadavky, to je věc jedna, ale také se snažíme vyhovět zákazníkovi. Existují dva směry, první směr jsou typizované výrobky - například uniformy, ty musí zachovávat předepsaný vzhled, my můžeme pouze vybrat látku a popřípadě nějaké vnitřní doplňky, a druhý směr jsou věci, které předepsané nejsou a u těch hledíme na funkčnost a na to, aby se líbily, myslivecké oblečení je ovlivňováno mnoha věcmi, takže se od sebe liší i navenek.

Je možno nechat si u vás zhotovit oděv na zakázku?
Zakázky si nechávají dělat většinou firmy pro své zaměstnance, když je jich deset, dvacet, padesát, samozřejmě jim rádi vyhovíme. Vždyť jsme vyráběli například i vestičky pro vaše zaměstnankyně v redakci Myslivosti. Jednotliví zájemci by si určitě také rádi nechali něco vyrobit na míru, ale na to nejsme zatím vybavení. Je pro ně určitě jednodušší zajít do malého krejčovství, kde jim vyjdou vstříc. My máme obsazenou výrobu zakázkami, sériovou výrobou. A naše výroba probíhá tak, že každá švadlena ušije část a posílá ji další a na konci je hotový výrobek, v tomto systému by se těžko zpracovával jeden odlišný výrobek, to by celou výrobu rozhodilo.
Máme malou vzorkovou dílnu, kde pracuje pět lidí, tam se vyrábějí vzorky a měřenky, ale tuto výrobu v malém množství omezujeme pro stálé, především větší zákazníky. Také je třeba brát v potaz míru efektivnosti pro zákazníka, nechá-li si něco ušít v krejčovství, může tam chodit na zkoušky a dávat i dodatečné požadavky.
Máme dvě hlavní odvětví zákazníků, kteří si objednávají na zakázku, jedno jsou lesní společnosti, kde se fasují provozní oděvy, na druhé straně jsou myslivci, kteří se oblékají přes prodejny. Lesní společnosti mají třeba požadavky na jednotnost nebo přijde myslivecké sdružení, že by chtěli mít jednotnou uniformu, s takovými a takovými úpravami, že mají třeba výroční schůzi nebo desátý ples nebo jinou příležitost, těm rádi vyhovíme, protože už se jedná o větší počet, což je pro nás i pro ně výhodné.

Jak je to s velikostmi? Šijete od každé velikosti stejně kusů nebo je některých více?
Máme sklad, ze kterého zásobujeme naše prodejny. Do skladu se ukládá hotové zboží ve všech velikostech. Máme samozřejmě zkušenost, z historie víme, co se nejvíce prodává, takže toho máme nejvíc. Ale snažíme se obsáhnout celou řadu velikostí, aby nám nějaká nechyběla. Těch sedmdesát druhů výrobků, co máme v katalogách - máme v pěti velikostech bundy, vesty, košile, kabáty a v deseti, i více velikostech kalhoty, takže ono to naroste.

A která velikost je nejčastější?
U bund je to jednoznačně XL a u kalhot se velikosti mění, dříve převládaly padesátky, padesát dvojky, v dnešní době se posunul průměr na padesát čtyři až padesát šest. Taková perlička - největší velikosti jdou do Prahy a čím dál od Prahy, tím jsou menší. Ale i v Praze jsou štíhlí zákazníci, teď hodně přistupují mladí lidé i ženy, je velká poptávka po dámských uniformách. Přichází nám spousta nových, mladých myslivců - zákazníků, což je dobře, protože je vidět, že myslivost stále žije.
Tělesné rozdíly jsou znát i při vývozu našeho oblečení, třeba pobaltské republiky chtějí větší velikosti, Rusové chtějí větší velikosti, Francouzi a Italové naopak menší, do Anglie, kam hodně vyvážíme, tam chtějí hlavně velikost M, v Maďarsku také chtějí velké oděvy.

Možná bychom se nad těmi velikostmi u nás měli zamyslet?
To jednoznačně, například kdysi, tak dvě století zpátky, byl předpis, že hajný mohl mít maximálně sedmdesát kilo. Když se podíváte na staré uniformy, vidíte, že byli hodně štíhlí. Museli být mrštní, aby třeba dohnali pytláka.
Kromě velikostí se ale jednotlivé země odlišují i tradičním vzhledem uniformy a mysliveckého oblečení vůbec. Například v Americe je velká móda maskování, naši myslivci to neradi vidí, ale třeba v Německu už se tyto vzory rozmáhají, každá druhá společnost je nabízí, na výstavách je vidíte, má to velkou reklamu a propagaci, takže se to u nich uchytilo. Možná to bude u nás trvat dlouhou dobu, ale myslím, že se to časem také začne kombinovat, i když nevím co na to strážci mysliveckých tradic. Je to ale určitě vhodnější, než když před dvaceti lety chodili myslivci ve vojenských oděvech nebo v montérkách na hony. I kultura oblékání se u našich myslivců stále vyvíjí.

K myslivosti vždy patřil tradiční hubertus. Je o něj stále zájem?
Kabáty vyrábíme také, v několika typech, ale snažíme se používat lepší materiál než je Hubertus. Dnes se i materiál Hubertus vyrábí trochu kvalitněji než kdysi a přiblížil se ale cenově Lodenu a materiál Loden je elegantnější. Čeští myslivci zůstávají tradičně u Hubertusu, ale už se jich velká část přeorientovala na Loden. Loden od naší firmy je impregnován proti vodě, má teflonovou úpravu, takže se na něj nechytá špína, je to nenasákavý materiál. Na Hubertus se chytá jehličí, je to mačkavější látka. Potěší nás, když přijde třeba myslivec a říká, že byl na honu, ostatní měli kabát a byli promočení a on byl v suchu a v teple v naší bundě. Materiály se neustále vyvíjejí a toho chceme využívat. Jsou odolné vůči větru, dešti, sněhu. Také používáme potažené knoflíky, aby se neblýskaly, šijeme je skryté pod vrstvu látky, aby necinkaly o dalekohled. Snažíme se vymyslet všechno, co by bylo pro myslivce praktické.
V zahraničí v současné době směřují materiály čím dál více do technických tkanin, pryč od bavlny, nahrazuje se stoprocentním polyesterem, mikrovlákny, broušenými materiály, voskovanými plátny. Navíc jsou v oděvech gore-texové membrány, ale to je již drahé. Jsou i další druhy membrán (naše firma používá MIPOREX), méně nákladných, které působí tak, že když se člověk zpotí, vlhkost projde podšívkou a membránou, ale už se nevrátí zpátky a odpaří se. My na tyto materiály musíme pohlížet hlavně z hlediska dostupnosti pro naše zákazníky a zatím jsou dost finančně náročné. Ale je tu i skupina lidí, kteří chtějí drahé, pěkné věci.
Například ze speciální tkaniny - mikrovlákna, které zároveň uvedenou funkci membrány, tu máme kolekci Forest, je určena pro lesníky, je to ideální materiál - lehoučký, neprofoukne, nepromokne, neušpiní se a je příjemný na omak. Akorát trochu šustí. Protože nebere špínu, stačí prát na 40°C jednou za dlouhou dobu. Tím se také prodlužuje životnost materiálu.

Nebojíte se nasycení trhu?
Právě proti tomu bojujeme tím, že vyrábíme zaprvé stále nové věci, za použití nových materiálů a také vyrábíme velkou škálu výrobků, které se navzájem doplňují, aby si zákazníci mohli průběžně po částech dokupovat co potřebují a zůstávali věrni naší značce. Také vyrábíme specializované oděvy, takže si zákazník může vybrat, pořídit si jeden oděv například na kynologii, další na hony a další na plesy a společenské události. Je tu trend, aby oděv byl praktický a aby v něm myslivec i dobře vypadal.
Další naše snaha je podporovat naše prodejce, když například někdo zavolá, že chce něco koupit, odkážeme ho na prodejnu Myslivost, která mu zboží pošle dobírkou. I na výstavách informujeme lidi o tom, ve které prodejně si mohou v jejich regionu naše zboží koupit.
Každý rok se snažíme přijít s něčím novým. Snažíme se dělat každoročně nový katalog, aby byl vidět posun a snaha o to, nabídnout nové věci.
Vedeme i doplňkový prodej bot, svetrů, prádla, aby se člověk mohl u nás obléknout od hlavy k patě.
Trendy se mění, i když jsou myslivci známí svou konzervativností. Mění se spolu s finančními možnostmi lidí i tím, co vidí kolem sebe. Ze zahraničí přicházejí různé katalogy. Myslivecká móda je v každé zemi trochu jiná. Například ve Skandinávii jsou jen lehké bundy (pod ně nosí ale kvalitní svetry), žádné kabáty, bundy nepromokavé, s membránami, kvůli dešti a sněhu, protože u nich mnohem více sněží. Také mají jiné finanční možnosti než my. Ve Francii zase všichni chtějí zadní kapsu, divili jsme se na co, až nám vysvětlili, že chtějí velkou zadní kapsu, která je nepromokavá, aby si do ní mohli uložit třeba zajíce, bažanta nebo koroptev, když je uloví a nepromokavá je kvůli tomu, aby neprosakovala krev. V Německu jde spíše o eleganci, i v Rakousku, tam má možná elegance dokonce přednost před funkčností. Byli jsme například i ve Spojených arabských emirátech - zde je myslivost spíše o sokolnictví a jako oděv mají rádi světlé khaki. Oděvy jsme vystavovali i na veletrzích ve Švédsku, v Abu Dhabi, v Rusku, v Německu, v Rakousku atd. z těchto veletrhů pochází mnoho poznatků, které se snažíme uplatňovat ve výrobě.

A co dámské oděvy? V myslivosti přibývá žen, budete nějak rozvíjet výrobu oděvů pro ně?
S dámskými oděvy máme problém, zatímco muži si koupí klidně všichni stejnou bundu, protože je praktická a osvědčila se, se ženami je to těžší, chtějí se jedna od druhé odlišovat, nechtějí mít obě stejné šaty, takže se dámské oděvy nedají vyrábět sériově. My, jako muži, jsme rádi, když vypadá každá žena jinak, ale s ohledem na naší výrobu je to těžko řešitelné. Vždy máme na skladě alespoň čtyři druhy dámského oblečení, ale vyrobit velikou sérii a pak jí nabízet si moc netroufáme, protože prodejny berou toto zboží spíše doplňkově a aby nám leželo na skladě, to pro nás není efektivní.
Samozřejmě vyrábíme dámské oděvy na zakázku pro podniky, kde je zastoupení žen větší, lesní podniky, správy CHKO a NP, školy, ale pro jednotlivou potřebu je opět pro ženu výhodnější nechat si ušít oděv podle svých představ v zakázkovém krejčovství.

Dovolte mi jednu trochu osobní otázku - vyrábíte myslivecké oděvy - jste vy osobně myslivci?
Bohužel na to nemáme čas, aby se takovýto koníček mohl dělat pořádně, chce to spoustu času. Sem tam se nechat někam pozvat, něco zastřelit a zase jít, to není náš styl. Spíš chodíme jen tak do přírody, nebo fotografovat, ale na to už také není čas. Obchod je vždycky o tom, kolik mu člověk věnuje energie navíc. Není to od-do. Snažíme se o maximální kontakt se zákazníkem, když si například objednávají velké společnosti, jedeme za nimi, odzkoušíme s nimi velikosti a tvary oděvů, snažíme se vyhovět co nejlépe jejich potřebám, jezdíme i o víkendu. Někdy také jezdí zkoušet oni k nám, vždy je lepší, když si zákazník vyzkouší, jak se v oděvu cítí než kupovat naslepo. Takže si myslíme, že ač nejsme přímo výkonní myslivci, myslivcům rozumíme a jejich snahám a touhám se snažíme vyhovět.

Zkoušíte oděvy i sami na sobě, abyste případně sami pocítili, co je dobré a co je naopak potřeba vylepšit?
Samozřejmě, je to nejjistější. Z našeho osobního zkoušení pochází mnoho změn.

Pořádáte přehlídky vašeho oblečení?
Jistě, většinou v průběhu výstav, například v Lysé nad Labem a na dalších. Přemýšleli jsme, jestli oslovit nějakou modelingovou agenturu a najmout "normální" modelky a modely, ale představili jsme si, jak by napomádovaní mladíci a modelky vypadali v našem oblečení, že by se nám asi myslivci za to vysmáli. Proto jsme oslovili Studentský myslivecký spolek na Lesnické fakultě v Praze, studenty, kteří mají k myslivosti vztah, provozují ji a ví, k čemu tyto oděvy slouží. A byl to dobrý tah. Přehlídky s nimi vypadají velmi dobře, umí v tom chodit, umí držet zbraň, nosit dalekohled, jedna dívka si s sebou vzala i svého psa a předváděla s ním, což bylo hodnoceno velmi kladně. Myslivost je hodně specifická záliba a vyžaduje i na předvádění oblečení lidi, kteří k ní mají vztah.

Které společnosti u nás jsou Vašimi hlavními zákazníky?
Hlavní zákazníky společnosti BANNER s.r.o. tvoří především, lesnické akciové společnosti i státní lesnické firmy, krajské úřady, národní parky, odborné lesnické školy, specializované maloobchodní prodejny, dále bezpečnostní agentury, městské policie, bankovní ochranné služby, zdravotní záchranné služby a nemocnice atd. Speciální oděvy byly dodávány Ministerstvu vnitra ČR a Ministerstvu obrany ČR. V zahraničí jsou nejvýznamnějšími odběrateli výrobků naší firmy specializované velkoobchodní firmy s loveckými oděvy, specializované myslivecké prodejny, obchodní firmy, specializující se na uniformy pro policie, armády, bezpečnostní služby apod. Hlavní zahraniční odběratelé našich výrobků jsou z Francie, Velké Británie, Maďarska, Pobaltských států, Skandinávie, Ruska, Itálie, Slovenska, ovšem naše firma dodávala zboží také např.do Kuwaitu, Mongolska, Austrálie, Tunisu atd. Pravidelně se zúčastňujeme tuzemských i mnoha zahraničních výstav a veletrhů.
Také máme dobrou spolupráci s Českomoravskou mysliveckou jednotou, příští rok pro ni budeme vyrábět nové uniformy.

Poslední otázka - jak vzniknul název BANNER?
Banner znamená "vojenská zástava" - na začátku jsme vyráběli repliky uniforem a maskáčů, hlavně pro turisty. Náš zájem byl, aby název zněl trochu mezinárodně, aby se dal dobře prezentovat v zahraničí a aby měl i u nás zvučné jméno.
V únoru 1997, po pěti letech fungování, se firma BANNER, s.r.o. přestěhovala z pronajatých prostor do vlastních prostor v Sezimově Ústí I. Zde firma vybudovala areál, kde jsou soustředěny sklady, jeden z provozů výroby, dále všechna administrativní, technická a obchodní oddělení i vedení společnosti. Pro zákazníky je zde k dispozici vzorkovna s plným sortimentem výrobků společnosti.

Děkuji za rozhovor
Připravily Ing. Kamila KOŘÍNKOVÁ a Slávka HRUŠÁKOVÁ
vychází v 7:20 a zapadá v 18:12 vychází v 18:54 a zapadá v 7:31 Nákupní košík 0
 
Zpracování dat...